مهندسین عمران فارس

وبلاگ شخصی مهندس امین کوثری

مهندسین عمران فارس

وبلاگ شخصی مهندس امین کوثری

مهندسین عمران فارس

مهندس طلبه

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
  • ۹ ارديبهشت ۰۲، ۱۲:۳۸ - SS
    ppp
portrait

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام مهندسی کردستان ، مهندس نادر گودرزی مدیرفنی و اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان ، گودبرداری بدون انجام مطالعات ژئوتکنیک ، عدم اجرای سازه نگهبان و مطالعه و شناخت ساختمان های همجوار را دلیل بروز این حادثه دانست. 


مهندس گودرزی با بیان اینکه مالک زمین گودبرداری شده پیش از زمان شروع عملیات به سازمان مراجعه نکرده است اظهار داشت: چون کار وارد سیکل سازمان نظام مهندسی ساختمان نشده است و بدون اطلاع و مراجعه انجام گرفته ، مطالعات ژئوتکنیک و نظارت بر عملیات گودبرداری صورت نگرفته است. 


وی افزود: عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و مراجعه به سازمان در ساخت وسازها وضعیت جانی و مالی شهروندان و همچنین کیفیت بنا و ساختمان را متزلزل می کند. 


مدیر فنی و اجرایی سازمان اعلام کرد : در صورتیکه مالک پس از تکمیل پرونده شهرداری به سازمان مراجعه می کرد و نسبت به مطالعات ژئوتکنیک توسط آزمایشگاههای که زیر نظر سازمان و اداره راه و شهرسازی  اقدام می نمود و این امر تحت نظارت افراد ذیصلاح انجام می گرفت و نسبت به اجرای سازه نگهبان قبل از خاک برداری اقدام می کرد چنین حادثه ای اتفاق نمی افتاد. 


گودرزی افزود طبق قانون مقررات ملی ساختمان طراح گودبرداری مسئولیت انتخاب ابزار و گودبرداری طراحی سازه نگهبان را بعهده دارد.  وی همچنین در ادامه اظهار داشت: پیمانکار گودبرداری مسئول تامین ، نصب ، قرائت ، و اعلام خطر و انجام اقدامات فوری می باشد و همچنین ناظر پروژه مسئولیت نظارت بر حسن انجام مراحل ذکر شده را بعهده دارد که طبق قانون توصیه می شود این نظارت توسط شرکت ژئوتکنیکی ذیصلاح انجام شود. 


مهندس گودرزی در پایان خواستار توجه و رعایت مقررات ملی ساختمان توسط شهروندان در ساخت و سازها شد.


منبع : شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی